מוזס על ישיבת המועצת: "צריך לראות איך לא פוגעים בהישגים"

"השאלה היא האם אחרי כל ההישגים הגדולים והנכבדים בנושא הגיוס ובעוד נושאים רבים, מה עלינו לעשות כדי לא לפגוע בהם"
ישראל פריי No Comments on מוזס על ישיבת המועצת: "צריך לראות איך לא פוגעים בהישגים"

ח"כ מנחם אליעזר מוזס התייחס ב'מהדורת הבוקר' לכינוסה של מועצת גדולי התורה ולמתווה הכותל: "הזהרתי מפורשות כי נשקול את תמיכתנו בחקיקה קואליציונית" • "מאוד יכול להיות שבעוד אנחנו יושבים בקואליציה, תלמודי התורה לא יקבלו אגורה שחוקה"

"השאלה היא האם אחרי כל ההישגים הגדולים והנכבדים בנושא הגיוס ובעוד נושאים רבים, מה עלינו לעשות כדי לא לפגוע בהם"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) התייחס הבוקר ב"מהדורת הבוקר" לכינוסה של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הצפויה להתקיים היום בבני ברק. "אני לא יודע מה המועצת תחליט, אבל בהחלט חושב שתצא קריאה לנתניהו ולכל הנוגעים בדבר למנוע את ההכרה ברפורמים", דברי מוזס ללביא.

מוזס התמקד יותר בהחלטת הבג"צ המאשרת לרפורמים להשתמש במקוואות של הרבנות, בה הוא רואה פרצה חמורה ורלוונטית יותר ממתווה הכותל. "אמרתי לחברים בועדה, תארו לכם שרופא מתחזה יביא פציינטים שלו לבית חולים ממשלתי, זה בלתי מתקבל על הדעת".

הוא דחה את הטענות לשאננות ולחוסר מעש של הנציגים החרדים מול הישגי הרפורמים. "הופתענו מבג"צ המקוואות, עברו כמה ימים בסך הכל מההחלטה. הוצאתי מכתב – על דעת חבריי לסיעה – לשר יריב לוין המקשר בין הממשלה לקואליציה, ובו הזהרתי מפורשות כי אם דברים לא ישתנו, נשקול את תמיכתנו בחקיקה קואליציונית".

ח"כ מוזס כרך את המשבר בסוגיית הרפורמים בבעיות נוספות אתם מתמודדת הנציגות החרדית, ובראשם חוק הליב"ה, שמגיע להסדיר את המשך התמיכה התקציבית במוסדות החינוך החרדיים, ושבו כמו בעניין הרפורמים, נתניהו לא נענה להם.

"מאוד יכול להיות שבעוד שבתנו בתוך הקואליציה, תלמודי התורה לא יקבלו אגורה שחוקה, בגלל תקנות פירון שנקבעו ברוח 'כעומק הליבה כך עומק התמיכה', אם לא יקודם חוק הליבה. נושא החינוך הוא בנפשנו. השאלה היא, אחרי שהשגנו כ"כ הרבה דברים כמו בגיוס ועוד, עומד על המשקל מה מוטל עלינו לעשות כדי לדחוף את העניינים ומה עלינו לעשות כדי לא לפגוע בהם".

האם בישיבת המועצת תעלה סוגיית החוק הנורבגי?

"מה פתאום, מה זה קשור?! מישהו בכלל פנה וביקש לעלות את זה לסדר היום? למה שהמועצת תדון בזה?!".



0 תגובות